dag 2 en dag 3 (25-03, 26-03) - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Roxanne Stoel - WaarBenJij.nu dag 2 en dag 3 (25-03, 26-03) - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Roxanne Stoel - WaarBenJij.nu

dag 2 en dag 3 (25-03, 26-03)

Door: Roxanne Stoel

Blijf op de hoogte en volg Roxanne

26 Maart 2017 | Kenia, Nairobi

25-03
vannacht bij Yoni in bed geslapen, het was erg warm maar het was fijn dat ik bij haar kon slapen, zodat ik niet alleen hoefde te slapen de eerste nacht.
Na het ontbijt zijn we door Sarah opgehaald om wat plekjes hier te gaan bekijken. We zijn bij Kiboko bay (waar je hippo's kan spotten), Dunga hill (een heel leuk restaurant/barretje met ook andere Nederlanders en muziek), taij (slager), mini mall (kaasboer) geweest. Ook heeft ze ons jewerly market (hier kan je groente en fruit op de markt halen) en masai market (souvenirs markt) laten zien. Sarah heeft ons ook voorgesteld aan Sammy onze vaste tuktuk driver, die ons wat swahilische woordjes gaat leren als wij hem wat meer nederlandse woorden leren. Lotte werd vanochtend ziek wakker en we zijn daardoor hierna terug naar huis gegaan om lekker bij het zwembad te liggen. Na een tijdje hier te hebben gelegen werd het erg donker en kwam er een flinke onweer en regenbui waarbij onze stroom ook uit viel. uiteindelijk hebben we dus besloten om de spaghetti bolognese uit te stellen en dan maar een tosti te gaan maken, met een zaklamp, haha.

26-03
vandaag werden we om half 6 's Ochtends wakker gemaakt door onze wekker, omdat we vandaag hippo's wilde bekijken, hartstikke leuk! het was erg mooi weer en we hebben de zonsopgang bekeken vanuit het bootje. die hippo's waren zo leuk om te zien! het was echt prachtig, niet te beschrijven. later hebben zijn we met tuktuk naar dunga hill gereden om daar een drankje te gaan drinken samen met enorm veel andere locals en nederlandse mensen die daar wonen.
het mooie aan dit land is dat niemand doet moeilijk, iedereen is lief en tijd daar houden ze zich niet zo goed aan hahaha. heerlijk dat! het weer is ook echt super fijn en wat is de natuur mooi, één en al genieten hier!
morgen gaan we onze stage plaatsen bekijken, ben zo benieuwd!

Tags: Geen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roxanne

Hallo! Mijn naam is Roxanne Stoel en ik ga in maart via mijn opleiding maatschappelijk zorg niveau 4 leerjaar 2 richting Kenia, samen met nog 4 meiden. Ik zal eerst 1,5 maand verblijven in Kisumu waar ik stage loop in Lutheran special school. Vervolgens reizen wij door naar Rangala hier verblijven wij ook 1,5 maand. Hier ga ik stage lopen in Rangala baby home. Als jullie willen weten hoe het met mij gaat volg dit blog dan, want ik zal hier proberen elke week een berichtje op te zetten. Ik hoop dat jullie net zo veel gaan genieten van mijn verhalen, als ik van mijn reis! groetjes!

Actief sinds 24 Jan. 2017
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 14073

Voorgaande reizen:

23 Maart 2017 - 20 Juni 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: