Masai Mara - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Roxanne Stoel - WaarBenJij.nu Masai Mara - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Roxanne Stoel - WaarBenJij.nu

Masai Mara

Door: Roxanne Stoel

Blijf op de hoogte en volg Roxanne

02 Mei 2017 | Kenia, Kisumu

Daar gaan we dan, op naar de Masai Mara! Zaterdag vroeg werden we opgehaald voor een rit van zo’n 6 uur, daarna een lunch en vervolgens nog een rit van 2 uur. Na de lunch hebben we onze driver en gids in één voor de komende dagen ontmoet, wat een man. Het eerste wat ik dacht was, deze komende dagen gaan lang duren! Maar wat is die man anders dan verwacht, de grapjes die hij maakte werden steeds leuker.

Zaterdagavond hebben we een nightdrive gereden waar we bij binnenkomst gelijk super veel dieren zagen zebra, giraffen, olifant, zwijnen leeuwen, tijgers en antilopen. Wat heb ik genoten zeg! Zo’n grote oppervlakte en gelijk zoveel dieren gezien, iets wat niet altijd voorkomt.

Zondag na het ontbijt zaten we rond 7 uur in het park waar we de rest van de dag hebben doorgebracht. Redelijk snel hebben we twee tijgers zien eten, later op de dag een tijger super dichtbij zien drinken, een pas geboren hertachtig dier gezien en tenslotte op de weg een hyena zien liggen. Het bizarre was dat wanneer we off the road gingen en we gepakt zouden worden we 500 euro moesten betalen, in shilling is dat 50.000, dus 50 briefjes van 1000! Maar ondanks dat was de driver daar niet bang voor en kregen we elke keer 2 minuten om foto’s te maken. Daarna scheurde hij weer snel verder!

Maandag zaten we rond half 7 in de auto voor een ochtendrit op zoek naar voornamelijk een luipaard en neushoorn want ja, de rest van de big five hadden we al gezien. Na een tijd gereden te hebben zag onze driver een voetstap… van een luipaard…. Oh en daar één van een neushoorn. Dus ja hoor daar gaan we dan, op zoek naar de dieren. Helaas ze niet kunnen vinden maar wel een super avontuur rijker en ja je moet toch ergens nog terug voor komen!

Later op de dag nog een traditioneel masai dorpje bezocht, de jonge mannen die na hun tocht van drie maanden in de bergen mogen trouwen hebben hun welkomdans laten zien en natuurlijk zijn wij zo enthousiast om met hun mee te gaan dansen! Maar hoe primitief leven hun en de vrouwen lijken qua taken meer op de mannen. Huizen bouwen, hout en water zoeken is naar mijn idee meer een mannen taak.

Wat ik erg bizar vond van dit weekend is dat ik na een tijd het niet meer bijzonder vond wanneer er een olifant voorbij komt, die hebben we toch al zo vaak gezien. Maar ondanks dat wat heb ik genoten zeg! Helaas is t moeilijk om een goed beeld te geven van hoe het er uit ziet, ondanks de foto’s is het onbeschrijfelijk!

Vandaag mijn laatste week begonnen bij de psychiatrie, helaas…. Maar aan de andere kant staat er ook weer een ander avontuur voor ons, namelijk Rangala.
Na vorige week wat feedback gekregen te hebben vandaag dit uit laten typen, want ja dokters in combinatie met schrijven is niet te doen!

’s Middags met Manuela mee naar de OPD (out patient department) waar ik wel eens een middag mee wilde gaan lopen.
Bij binnenkomst liepen we al redelijk snel de acute room binnen, wat leek op een vrouw met een wond bij haar bovenbeen of een bloeding bleek een 26 weken zwangere vrouw te zijn met malaria en een te hoge bloeddruk een miskraam had, voor de tweede keer. Het kindje lag met wat vocht in een bekkentje en in de placenta zat niet heel veel beweging. Wat een heftige ervaring, maar wat een interessante belevenis om te zien en al helemaal hier!




  • 03 Mei 2017 - 16:48

    Christa:

    Super wat een ervaringen. En wat vliegt de tijd. Op naar de volgende stage. Geniet van alle uitdagingen. Je komt in ieder geval straks met een rugzak vol bagage (levenservaring) weer thuis.
    Groetjes Christa

  • 05 Mei 2017 - 14:32

    Berth:

    Prachtig dat je dat allemaal mee mag maken en ook pittig wat je stage betreft

  • 06 Mei 2017 - 21:21

    Mama:

    Wat maken jullie veel mee, het is volgens mij een super ervaring. Geniet ervan met z'n allen.
    Groetjes

Tags: Geen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roxanne

Hallo! Mijn naam is Roxanne Stoel en ik ga in maart via mijn opleiding maatschappelijk zorg niveau 4 leerjaar 2 richting Kenia, samen met nog 4 meiden. Ik zal eerst 1,5 maand verblijven in Kisumu waar ik stage loop in Lutheran special school. Vervolgens reizen wij door naar Rangala hier verblijven wij ook 1,5 maand. Hier ga ik stage lopen in Rangala baby home. Als jullie willen weten hoe het met mij gaat volg dit blog dan, want ik zal hier proberen elke week een berichtje op te zetten. Ik hoop dat jullie net zo veel gaan genieten van mijn verhalen, als ik van mijn reis! groetjes!

Actief sinds 24 Jan. 2017
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 14096

Voorgaande reizen:

23 Maart 2017 - 20 Juni 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: