Weekend Nakuru national park & hellsgate - Reisverslag uit Nakuru, Kenia van Roxanne Stoel - WaarBenJij.nu Weekend Nakuru national park & hellsgate - Reisverslag uit Nakuru, Kenia van Roxanne Stoel - WaarBenJij.nu

Weekend Nakuru national park & hellsgate

Door: Roxanne Stoel

Blijf op de hoogte en volg Roxanne

12 Juni 2017 | Kenia, Nakuru

Vrijdag ochtend vroeg stonden we weer te wachten voor de bus, op naar weer een super leuk weekend in het vooruitzicht. Na wat boodschappen gedaan te hebben in Kisumu moesten we snel richting de bus waar de volgende 4 uur in zouden zitten richting Nakuru.

Eenmaal aangekomen bij Nakuru was iedereen blij verast van de bedden in het Hotel, een zacht bed waar we echt goed in konden slapen, dachten we althans. Na wat gegeten te hebben (2uur later dan we besteld hadden) lekker gedoucht en naar bed. Helaas was er een feestje die tot een uur of 4 bezig was en waarvan de muziek nog al hard stond, dus zo lekker slapen was dat niet!

Wanneer we ’s ochtends dan eindelijk echt wakker waren hadden we enorm veel zin in de komende dag! Neushoorns, aapjes en nog meer dieren spotten. Wat een super dag was dit weer! Enorm genoten van de safari en pas het laatste half uur? Wat neushoorns gezien, héhé, daar kwamen we voor.

Zondag werden we nog vroeger wakker, maar dit keer wel heerlijk geslapen in het zachte donsbed! Op naar Hellsgate! Fietsen tussen de giraffen, die we uiteindelijk helaas niet gezien hebben, maar dat wisten we toen nog niet natuurlijk. Bij aankomst in het park was het vijf minuten fietsen tot daar onze driver stond, die zomaar even geregeld had dat we konden bergbeklimmen, hoe vet! Zo maar wat heftig! Wist niet dat ik zo lenig kon zijn. Bijna bovenaan riep ik daarom ook: jongens hier ben ik toch niet voor gemaakt! (als je de foto’s ziet snap je waarom ik dit riep). Daarna op ’t gemakje doorgefietst en voor we het wisten gingen we richting de kloof om daar te wandelen.

Na een tijdje wandelen hoorde ik ineens een aantal zeggen he een slang! Als je me goed kent weet je dat ik zelfs op tv als de dood ben voor deze beesten. Ik kan veel aan, haal ook altijd alle insecten uit de kamers, maar dit ging mij te ver! Was het nog een cobra ook en we moesten er echt langs….. Achteraf ben ik blij dat we er langs zijn gegaan want wat een gave kloof was dit! Dat uitzicht, WOOOOW.

En dit was dus ons één na laatste weekend. Nu nog drie dragen stage, een leuk weekend en veel afscheid nemen wat ons tegemoet kijkt en dan zit het er al weer op.
Hoe bizar dat dan een droom die ik al een hele tijd had al weer voorbij is!

• 12 Juni 2017 - 22:46

Nina:

Leuk om je verhaal te lezen
    Super dat jullie zoveel dingen ondernemen!
    Fijn dat jullie zo hebben genoten/genieten in Kenia.
    Maak er nog een mooie week van!
    Deze ervaring pakken ze je niet meer af!

Enjoy!!

Gr. Nina

• 13 Juni 2017 - 09:31

Bertha Boot:

Gaaf om je verslag te lezen!! Wat een mooie stage heb jij gehad. Dat neem je mee voor de rest van je leven! Top Roxanne!! Maar fijn dat je over een week weer thuis bent! Gemist heb ik je

• 13 Juni 2017 - 13:25

Helma:

Wat en super gaaf weekend en wat ben ik jaloers zeg.
    Kan niet wachten tot je thuis bent om al je verhalen te horen en de tig foto's te bekijken.
    Deze ervaring nemen ze je niet meer af.
    Geniet nog van de laatste dagen .

Groetjes mama.

• 17 Juni 2017 - 09:12

Nina Langenberg:

Roxanne

leuk je laatste reisverslagen te lezen.
    en dan is het bijna tijd om naar huis te gaan.
    een hele goede vlucht van Gerda en mij

• 18 Juni 2017 - 21:42

Kees De Munnik:

Geweldig om dit alles mee te maken, dit kunnen ze je niet meer afnemen. Ik wens je deze laatste dagen nog een fijn verblijf en mooie ervaringen en voor later deze week een goede terugreis.