dag 5 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Roxanne Stoel - WaarBenJij.nu dag 5 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Roxanne Stoel - WaarBenJij.nu

dag 5

Door: Roxanne Stoel

Blijf op de hoogte en volg Roxanne

28 Maart 2017 | Kenia, Kisumu

Karibu en Habari (welkom en hallo)

vannacht heerlijk geslapen en vrolijk wakker geworden. spanning kwam wel al snel opzetten, want ja wat staat ons vandaag te gebeuren. bij aankomst werden we liefdevol opgevangen door alle kindjes en mama's. na de rondleiding, waar we kamers zagen met meer dan 10 stapelbedden, zijn Lotte en ik kleding van de kinderen gaan wassen. met de hand, om moe van te worden haha! een uurtje later zaten de baby's (t/m 3jaar?) op de draaimolen , hier een tijdje meegespeeld tot een uur of 10. wij wisten niet dat het etenstijd was, maar de kinderen wisten het maar al te goed! de bel luidt dus handen wassen en naar binnen rennen! na hun eten uit gedeeld te hebben was het voor ons ook pauze. hier een hele tijd zitten praten over alle indrukken die de dag tot nu toe heeft gebracht. maar pfff die thee met melk en enorm VEEEEEL suiker en dat droge brood is wel wennen hoor! maar dat hoort er bij, laten we dat maar zeggen. daarna weer een hele tijd met de baby's gezeten, aangezien de andere kinderen op school zaten. tot iedereen aan kwam rennen en al hun school uniformen uittrokken en daar 20?30?40? naakte kinderen voor ons stonden. alleen nu konden we pas zin of ze een meisje of jongetje waren. na iedereen random kleding te hebben gegeven en we hun geslacht niet meer kinderen zien, zijn we hun uniformen gaan wassen. ineens kwamen er zwarte wolken overdrijven en op de vraag of het gaat regenen werd er geantwoord dat we de tuktuk maar moesten bellen. dus wij 2 uur eerder weg, maar na gezwommen, gekookt en gegeten te hebben zijn er misschien 2 druppels gevallen.
oh en nu ik dit type ook een klein buitje.

ik vond vandaag erg indrukwekkend, die kleine kinderen met voor altijd zo'n rugzak met enorme verhalen die je niemand toewenst, bij zich dragen. Bizar! ben benieuwd wat morgen ons gaat brengen.

kwaheri van de muzumbu's (groetjes van de blanke)

  • 28 Maart 2017 - 19:48

    Eline:

    Wauw wat een indrukken allemaal het zal best heftig zijn geweest zo'n eerste dag! Geniet er van!! Liefs!

Tags: Geen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roxanne

Hallo! Mijn naam is Roxanne Stoel en ik ga in maart via mijn opleiding maatschappelijk zorg niveau 4 leerjaar 2 richting Kenia, samen met nog 4 meiden. Ik zal eerst 1,5 maand verblijven in Kisumu waar ik stage loop in Lutheran special school. Vervolgens reizen wij door naar Rangala hier verblijven wij ook 1,5 maand. Hier ga ik stage lopen in Rangala baby home. Als jullie willen weten hoe het met mij gaat volg dit blog dan, want ik zal hier proberen elke week een berichtje op te zetten. Ik hoop dat jullie net zo veel gaan genieten van mijn verhalen, als ik van mijn reis! groetjes!

Actief sinds 24 Jan. 2017
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 14109

Voorgaande reizen:

23 Maart 2017 - 20 Juni 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: